O czym pamiętać podczas tworzenia sklepu internetowego?

Ostatnimi czasy handel w sieci stał się bardzo popularny. Większość przedsiębiorców decyduje się na częściowe, a nawet całkowite przeniesienie swojej działalności do świata wirtualnego. Ciężko jest jednak zająć się tym indywidualnie. Z tego względu konieczne jest zainwestowanie odpowiedniej sumy pieniędzy w usługi, które pomogą nam w tworzeniu, utrzymaniu oraz wypromowaniu strony.

Warto jest rozłożyć budżet na usługi jednorazowe, takie jak stworzenie witryny internetowej oraz te regularne, które zostaną przeznaczone na jej hosting, opłaty skarbowe oraz różnego rodzaju działania marketingu cyfrowego.

Tworzenie strony internetowej

Będąc przed tzw. pierwszym etapem, związanym z zakładaniem sklepu internetowego, musimy przystąpić do określenia, w jaki sposób strona ma zostać stworzona. Istnieją trzy główne rodzaje, z których każda ma określoną ilość zalet i wad.

  • Strona przy użyciu html i php - zdecydowanie najtańsze rozwiązanie, które ze względu na pojawienie się nowszych możliwości, odchodzi w zapomnienie. Ich zaletami mogą być szybkość ładowania oraz zwiększona ochrona przed atakami hakerskimi. Sprawdzi się dla podstawowych witryn, nie będących skomplikowanymi, jednak w dzisiejszych czasach ciężko postawić na niej sklep internetowy.
  • Strona oparta na CMS - aktualnie najpowszechniejszy sposób na tworzenie stron. Charakteryzuje go umiarkowana cena i możliwość edycji w każdej chwili. Jest ona jednak mniej odporna na ataki hakerskie. Z pewnością poradzi sobie z utrzymaniem sklepu internetowego.
  • Strona oparta na autorskim CMS - ze względu na zbyt wysoką cenę jest to rzadko wybierane rozwiązanie. Wykorzystuje się je tylko w najbardziej skomplikowanych projektach stron, będących rozbudowanymi portalami z ogromną liczbą podstron.

Hosting - jaki będzie najlepszy?

Hosting jest niewątpliwie jedną z najważniejszych usług, jeśli chodzi o strony. Nie warto jest na nim oszczędzać z wielu powodów. Jednym z nich jest chociażby późniejsza współpraca z agencją SEO - im gorszy hosting, tym ciężej będzie witrynę pozycjonować.

Zanim podejmie się współpracę z firmą oferującą hosting, konieczne jest przeczytanie warunków umowy oraz przede wszystkim opinii na temat serwerów danej działalności.

Występują trzy jego główne rodzaje:

  • Hosting współdzielony - dzielenie się jednym serwerem z innymi użytkownikami. Jest to najtańsza opcja, jednak współdzielenie serwera oznacza również jedno składowisko plików, przez co rośnie niebezpieczeństwo w postaci wykradania danych.
  • Hosting VPS - określany jako połączenie dwóch pozostałych możliwości. W dalszym ciągu serwer jest współdzielony, jednak każdy użytkownik posiada swoją prywatną jego część. Dla małych i średnich sklepów internetowych, wybór ten okaże się najlepszy,
  • Hosting dedykowany - udostępnienie serwera na wyłączność. Najbezpieczniejsza, a zarazem najdroższa możliwość, skierowana głównie dla większych portali.

Rodzaje marketingu cyfrowego

Rodzaje marketingu cyfrowego

Digital marketing to zbiór wszelakich sposobów, które pozwalają na wypromowanie strony internetowej i zdobycie przez nią większego rozgłosu. Należy do nich chociażby promocja w social mediach, metoda CPC np. Google Ads, wysyłanie newsletterów czy tworzenie kampanii SMS.

O zastosowaniu tych metod możemy dowiedzieć się z artykułu stworzonego przez DevaGroup: https://www.devagroup.pl/blog/digital-marketing-czyli-marketing-cyfrowy-co-o-nim-wiesz

Pozycjonowanie - jedna z najpopularniejszych metod na wypromowanie swojego sklepu internetowego. Składa się ona z procesów, takich jak tworzenie audytu, optymalizacja strony oraz budowanie linków, a jej celem jest ukazanie promowanej witryny na jak najwyższym miejscu w wynikach wyszukiwania Google.

Chcąc dowiedzieć się czegoś więcej o pozycjonowaniu ogólnym lub lokalnym na terenie Warszawy i jej okolic, warto zajrzeć na: https://www.devagroup.pl/pozycjonowanie-warszawa