UM Siedlce pozyskał ponad 100 milionów złotych na zrównoważoną mobilność miejską
Miasto Siedlce i sąsiednie gminy otrzymały znaczące wsparcie finansowe na rozwój transportu publicznego, co ma przyczynić się do poprawy jakości życia mieszkańców oraz zwiększenia efektywności komunikacyjnej w regionie.

Wspólne wysiłki na rzecz zrównoważonej mobilności

Miasto Siedlce oraz gminy wchodzące w skład Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego, takie jak Gmina Siedlce, Kotuń, Mokobody, Wiśniew i Zbuczyn, mogą cieszyć się z przyznania ponad 100 milionów złotych dofinansowania. Z tej kwoty blisko 78 milionów złotych zostanie przeznaczonych na rozwój infrastruktury komunikacyjnej w Siedlcach. Realizacja projektu „Zrównoważona mobilność miejska na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Miasta Siedlce” jest efektem długotrwałej współpracy międzygminnej, która została doceniona przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).

Planowane inwestycje w Siedlcach

W ramach projektu, Miasto Siedlce planuje szereg inwestycji, które mają na celu modernizację i unowocześnienie transportu publicznego. Wśród najważniejszych zadań znajduje się zakup autobusów zeroemisyjnych oraz budowa wiaty parkingowej z systemem fotowoltaicznym i magazynem energii. Dodatkowo, przewidziane są prace modernizacyjne w budynku obsługi Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji oraz przebudowa zatok autobusowych. Nowe wiaty przystankowe z odnawialnymi źródłami energii oraz dynamiczne tablice informacyjne dla pasażerów również mają poprawić komfort korzystania z transportu publicznego.

Inwestycje w gminach sąsiadujących

W ramach dofinansowania, gminy sąsiadujące z Siedlcami również planują znaczące inwestycje. W Gminie Siedlce zbudowane zostaną centra przesiadkowe w miejscowościach Stare Opole i Nowe Iganie, a także drogi pieszo-rowerowe. Gmina Kotuń zaplanowała budowę centrum przesiadkowego z wiatami rowerowymi oraz stacjami ładowania rowerów elektrycznych. Gmina Mokobody zainwestuje w nowe wiaty przystankowe, a Gmina Wiśniew zrealizuje przebudowę drogi krajowej nr 63, tworząc ścieżki dla pieszych i rowerzystów. Gmina Zbuczyn z kolei planuje budowę centrów przesiadkowych i zakup wiat przystankowych, co znacznie ułatwi lokalnym mieszkańcom korzystanie z transportu publicznego.

Te ambitne plany rozwoju transportu publicznego w regionie są nie tylko krokiem w stronę bardziej zrównoważonej mobilności, ale także znacznym wsparciem dla lokalnej społeczności, które z pewnością przyniesie korzyści w postaci lepszej dostępności i jakości życia mieszkańców.


Źródło: UM Siedlce