Tylko we wtorek( 02.08), do Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach, wpłynęło siedem zgłoszeń o różnego rodzaju oszustwach. Mieszkańcy naszego miasta i powiatu zostali pozbawieni środków finansowych przez oszustów działających w internecie ale także podających się za pracownika banku.

Od kilku miesięcy, praktycznie co dzień, do naszej komendy wpływają zgłoszenia poszkodowanych,  którzy padli ofiara oszustów. Te najczęściej notowane to utrata oszczędności podczas realizacji zamówień internetowych. Poszkodowani otrzymują link do przeprowadzenia  transakcji, który umożliwia oszustowi  wejście na nasze konto bankowe. Dzięki tej metodzie kilka osób wczoraj straciło  po kilkaset złotych. Drugim równie popularnym sposobem jest oszustwo na pracownika banku.W opisanym działaniu oszuści w sposób nieuprawniony, podszywają się pod dowolny numer telefonu - także instytucji, w tym  bankowej infolinii. Dzwonią, aby „pomóc”, np. zablokować podejrzaną transakcję. Proszą przy tym o zalogowanie się do konta i zainstalowanie jakiegoś oprogramowania. Czasem chcą, aby podać im kod BLIK. Właśnie w ten sposób mieszkaniec  Siedlec stracił ponad 20 tysięcy złotych. Pamiętaj, że każdy, kto zadzwoni do Ciebie i żąda podania danych lub haseł do logowania do konta, to stuprocentowy oszust. Nieważne za kogo się podaje i z jakiego numeru dzwoni, a nawet, że zna Twoje imię i nazwisko. To przekręt, w efekcie którego możesz stracić swoje oszczędności.

Autor: nadkom. Agnieszka Świerczewska