Co to jest audyt SEO?

Jeżeli jesteś właścicielem strony internetowej, wiesz, że jest ona dla Ciebie źródłem pozyskiwania klientów. Warto przejrzeć ją od góry do dołu, aby wychwycić potencjalne błędy, które wpływają negatywnie na pozycjonowanie Twojej witryny w przeglądarkach. Z pomocą przychodzą specjaliści, którzy wykonują audyty SEO. Czym właściwie jest audyt SEO, kiedy powinieneś go wykonać i co wchodzi w jego skład? Wszystkiego dowiesz się z tego artykułu.

Czym jest audyt SEO?

Audyt SEO to złożona analiza strony WWW, która bierze pod uwagę czynniki wpływające na skuteczne pozycjonowanie się strony. Przeprowadzenie audytu SEO da Ci pogląd na to, w jakim stopniu wykorzystujesz potencjał swojej witryny. Poznasz także odpowiedź na pytanie, co powinieneś robić inaczej, aby zwiększyć ruch na stronie. Profesjonaliści zajmujący się audytami SEO oceniają także treści na Twojej stronie, optymalizację techniczną witryny oraz szybkość jej działania.

Co wchodzi w skład audytu SEO?

Strony internetowe mogą być zarówno proste, jak i rozbudowane. Bez względu na poziom zaawansowania Twojej strony, wykonanie audytu zawsze będzie dobrym pomysłem. Audyt SEO składa się z analizy technicznej oraz analizy treści na stronie.

Analiza treści na stronie to między innymi:

  • szczegółowa analiza tekstów z uwzględnieniem fraz kluczowych,
  • analiza strony pod kątem kanibalizacji treści,
  • analiza treści, metadanych oraz nagłówków H1, H2, H3,
  • analiza linkowania wewnętrznego,
  • analiza serwisu pod względem kopii treści;

Dzięki analizie technicznej, sprawdzisz, czy:

  • struktura Twojej strony internetowej jest poprawna,
  • adresy URL są przyjazne dla wyszukiwarek,
  • witryna szybko się ładuje,
  • strona internetowa jest przyjazna dla urządzeń mobilnych (responsywność),
  • przekierowania są poprawne,
  • grafiki mają odpowiednie atrybuty;

Sprawdzisz także profil linkowy, czyli komplet wartościowych odnośników do Twojej strony internetowej. W skład profilu linkowego wchodzą między innymi linki katalogów firm, mediów społecznościowych i wizytówki Google My Business.

Audyt SEO - co to jest i kiedy powinniśmy go wykonać?

Kiedy wykonać audyt SEO?

Audyt można wykonać na każdym etapie funkcjonowania strony internetowej. Nawet jeżeli Twoja strona pozycjonuje się wysoko, audyt wciąż może okazać się użyteczny. Dzięki niemu możesz zauważyć błędy oraz rozpocząć pracę nad wprowadzaniem poprawek. Profesjonaliści z agencji reklamowej Wenet.pl sugerują, że najbardziej odpowiedni moment na rozpoczęcie audytu SEO, to sytuacja, gdy:

  • strona jest na początkowym etapie rozwoju (już funkcjonuje lub jest w trakcie tworzenia)
  • strona jest świeżo po wprowadzeniu zmian
  • witryna nie była odświeżana od dłuższego czasu

Pamiętaj, że audyt SEO warto powtarzać co jakiś czas. Owszem, można wykonać audyt raz i od razu wdrożyć poprawki, natomiast wymagania przeglądarek zmieniają się nieustannie. Jeżeli chcesz być o krok przed konkurencją, warto wykonywać audyt SEO okresowo. Skontaktuj się z agencją reklamową WeNet i dowiedz się, co możesz otrzymać w ramach usługi audytorskiej SEO. Zyskasz pomoc opiekuna, który wykona audyt Twojej strony i przygotuje plan działania.

Dlaczego warto zainwestować w audyt SEO?

Audyt SEO to złożony proces, który pozwala w pełni wykorzystać potencjał Twojej strony. Inwestycja w stronę internetową, która jest przyjazna dla użytkowników, zwraca się w postaci nowo przybyłych klientów. Skorzystanie z audytu SEO i zastosowanie się do otrzymanych wskazówek, może poprawić pozycję strony w wyszukiwarkach internetowych. To z kolei przekłada się na większy ruch na stronie oraz wzrost sprzedaży.

Jeżeli nie jesteś specjalistą od spraw technicznych, a zauważyłeś, że Twoja strona internetowa nie przynosi oczekiwanych wyników, skontaktuj się z agencją reklamową Wenet. Specjaliści od spraw SEO pomogą Ci podjąć odpowiednie kroki, a wykonany audyt SEO usprawni funkcjonowanie Twojej strony. Ty z kolei będziesz mógł cieszyć się dużym ruchem na stronie i wyższym niż dotychczas wskaźnikiem sprzedaży.