81-latek stracił niemal 50 tys. zł przez oszustwo na pracownika banku
W ostatnim czasie w naszym regionie miało miejsce niepokojące zdarzenie związane z oszustwem, w które padł ofiarą 81-letni mężczyzna. W wyniku manipulacji telefonicznej stracił prawie 50 tys. zł. To przypomnienie, jak ważna jest ostrożność w kontaktach z nieznajomymi, szczególnie w sprawach finansowych.

Manipulacja telefoniczna i utrata oszczędności

Wszystko zaczęło się od telefonu, który odebrał starszy pan będąc na wakacjach. Oszustka, podająca się za pracownika banku, przekonywała go, że jego pieniądze są w niebezpieczeństwie. Twierdziła, że w Sopocie działa grupa przestępcza, która przeprowadza włamania na konta bankowe, a jego rachunek również mógł zostać zhakowany. W obliczu tak poważnych informacji mężczyzna uwierzył w narrację rozmówczyni, co doprowadziło do tragicznych konsekwencji.

Jak działał oszust?

Kobieta, udająca pracownika banku, zasugerowała mężczyźnie, aby przelał swoje oszczędności na tzw. konto techniczne, gdzie pieniądze miały być bezpieczne. Wydało się mu to sensowne, więc posłuchał jej wskazówek i dokonał pierwszego przelewu na kwotę bliską 50 tys. zł. Niestety, nie był to koniec. Gdy chciał zrealizować kolejne transakcje, jego konto zostało zablokowane przez bank, co wzbudziło w nim niepokój. Wtedy oszustka namówiła go, aby udał się do placówki bankowej i zażądał odblokowania konta.

Interwencja prawdziwych pracowników banku

W banku mężczyzna napotkał czujnych pracowników, którzy szybko zorientowali się, że coś jest nie tak. Po rozmowie z klientem, natychmiast poprosili go o przekazanie telefonu, aby móc porozmawiać z rzekomą pracownicą banku. Gdy kobieta usłyszała, że rozmawia z prawdziwymi przedstawicielami instytucji, natychmiast się rozłączyła. Dzięki szybkiej reakcji pracowników banku, konto mężczyzny zostało zablokowane, a sprawa zgłoszona odpowiednim służbom. Istnieje nadzieja, że dzięki podjętym działaniom uda się odzyskać stracone środki.

To zdarzenie powinno być dla nas wszystkich przestrogą. Warto pamiętać, że nie należy ufać osobom, które kontaktują się z nami telefonicznie i proszą o przelanie pieniędzy. Zawsze lepiej upewnić się u wiarygodnych źródeł, zanim podejmie się jakiekolwiek decyzje finansowe.


Na podstawie: KMP w Siedlcach