Trendy w marketingu zmieniają się równie dynamicznie co w branży modowej. Obecnie skłaniają się ku prowadzeniu kampanii reklamowych w internecie i komunikacji z klientami za pośrednictwem social mediów. Istnieje jednak grupa tradycyjnych gadżetów takich jak katalogi reklamowe, które mimo upływu czasu wciąż są na topie. Jakich błędów unikać podczas ich projektowania, aby były skuteczne i atrakcyjne? Podpowiadamy!

Jak wykorzystać katalog reklamowy?

Działania marketingowe powinny być realizowane na wielu płaszczyznach, a nic nie wpływa tak korzystnie na wizerunek firmy co bezpośredni kontakt z kontrahentem. Aby zyskać przychylność klienta, możesz mu wręczyć katalog reklamowy z wartościową dla niego treścią, zawierającą praktyczne porady. Folder może być także efektownym sposobem na prezentację oferty podczas spotkania biznesowego. Sprawdzi się również podczas targów branżowych, dlatego możliwości wykorzystania takich gadżetów są praktycznie nieograniczone.

Gdzie wykonać druk katalogów?

Foldery promocyjne są wykonywane na specjalnym papierze i z wykorzystaniem nowoczesnych technik nanoszenia druku, a do tego jest potrzebny profesjonalny sprzęt. Dysponują nim drukarnie reklamowe, do których zalicza się OpenPrint: https://www.openprint.pl/katalog-szyty, specjalizująca się w wydruku katalogów. Możesz tam zamówić nawet duże nakłady materiałów promocyjnych oraz skorzystać z pomocy zespołu grafików. Na stronie jest też dostępny kreator, w którym możesz samodzielnie określić parametry reklamowych folderów. Jakich błędów należy unikać podczas projektowania katalogów?

Zbyt duża objętość

Katalog klejony

Katalog klejony

W drukarni masz do wyboru kilka rodzajów folderów, które różnią się od siebie konstrukcją i sposobem łączenia kartek. Zanim zdecydujesz się na wybór konkretnego wariantu, powinieneś określić, ile stron ma mieć folder. Przy większych objętościach sprawdzi się katalog reklamowy z klejonym brzegiem, gdyż ma to wpływ na jego trwałość i wygodę w użytkowaniu. Taka oprawa jest polecana w przypadku materiałów przekraczających 56 stron.

Nadmiar treści

Katalog szyty

Katalog szyty

Podczas projektowania reklamowego folderu powinieneś unikać zbyt dużej ilości treści. Ściana tekstu nie wygląda zachęcająco i jest bardzo prawdopodobne, że klient nie zapozna się z zawartymi tam informacjami. Nie oznacza to, że masz ograniczyć się tylko do ilustracji, co również nie jest korzystnym rozwiązaniem. Najlepszym kompromisem będzie katalog szyty, w którym umieścisz zdjęcia z krótkim opisem prezentowanych produktów i usług. Takie rozwiązanie sprawdzi się, jeżeli ma on pełnić funkcję gadżetu promocyjnego wręczanego klientom.

Niska jakość zdjęć

Katalog spiralowany

Katalog spiralowany

Wybór fotografii jest kluczowy, gdyż odpowiada za atrakcyjność w odbiorze folderu. Mimo że drukowanie katalogów odbywa się z użyciem zaawansowanych technologicznie maszyn, to niektórych rzeczy nie da się obejść. Zdjęcia w niskiej rozdzielczości będą nieczytelne, dlatego powinieneś wybierać ilustracje jak najlepszej jakości. Szczególnie ma to znaczenie np. w katalogach reklamowych spiralowanych, które są głównie wykorzystywane do prezentacji grafik z niewielką ilością tekstu.

Brak spójności wizualnej

Zanim zlecisz druk katalogów, dokładnie przejrzyj swój projekt. Powinien on być nie tylko spersonalizowany i zawierać logo oraz nazwę Twojej firmy. Musi również nawiązywać do identyfikacji wizualnej marki, aby katalog reklamowy jednoznacznie kojarzył się z Twoim biznesem. Unikaj także sytuacji, że projekt będzie chaotyczny, z nadmierną ilością elementów graficznych i niejednolitą kolorystyką.